BLOG MENÜ:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MENÜ:

FÕOLDAL------MELLÉKLET KÉPEK+BLOG------------ZENEKARI TÖRTÉNELEM--------VIDEÓK----KÉPGALÉRIA-------JÁTÉK-----------SZÍNPADKÉP+KAPCSOLAT
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2010. február 4., csütörtök

Hullámzó érzelmek
-Kész Sándor-

-A fal felé fordult a vágy
Nézem csak, hogy üres az ágy
Üres a tér a szavak között
Mit rejt a múlt a falak mögött.

Gyere át a múltból értem
Játsszuk el,ahogy régen éltem
Gyere át a túlsó partról
A távolság a szívembe markol.


-Nem tehetek semmit érted
Ami szép volt elmúlt régen
Az idő mindent szétrombolt
Hiányod már szétmorzsolt.

-Szeretlek,de te nem érted
-Betöltötték már a helyed
-Szeretlek, suttogom folyton
-Érzelmeim magamba folyton
-Engedd magad szabadon
-Kötve a kezem,nem bírom
-Nagyon félsz, hogy szökik az élet
-Magamba zártam emlékeidet.



-Egy álom most, hogy mellém ülsz
Szereteted egy égő tűz
A kezünk ismét összeér
Magad hoztad tűz fényénél.


-Ébredj fel,most itt a hajnal
A jelent hoztam el magammal
Hogy elmondjam nem jutott idő
Még fáj a múlt, a jelen, jövő.

Súgd meg nekem, hogy milyen volt rég
Amit más soha meg nem ért
Gyötörnek hullámzó érzelmek
Te érzed, én még mindig szeretlek.


Tudjuk mindketten, hogy eljön majd
Az a nap mikor a vágy hajt
Velem leszel, és mindez mellett
Rab láncaidat letépheted
Keressél a múlt porában
Rám találsz a jelen zajában
Így alszunk el a remény alatt
A sötét fájdalom szétszakad.




Barátok...

Néha elmélkedtünk, hogy mit tegyünk
ültünk a földön s a lányokat lestük.

Az eltelt idő nem gyógyít be semmit
ültünk a földön ,erről beszéltünk

RFR: elmúlt 27
megmaradt sok szép év
elmúlt 27
csak ülünk a földön s arról beszélünk,
hogy ismerjük egymást nagyon rég

Együtt voltunk, soha nem akartuk
bárki szó nélkül elmenjen

Együtt voltunk,soha nem engedtük
Valaki jókedvünkből elvigyen

RFR...
Szerencsés évek,ezt mindenki tudja
ha elvisz a sors bárhova

összeköti lelkünk a sok-sok év
csak ülünk a földön álmodva...

RFR...



Népdal 3.(Elveszett útirány)


Nem kérdik kétszer soha tőlem
Melyik a jó út,merre Viszen,
Arany esőben,szép Zöld mezőben
A jó út merre viszen

Pásztor gyerek a nyájnak furulyál
A szabadság körbe-körbe szaladgál
Dombok között,erdők között
Az élet szépen csordogál



RFR:
A jó út merre viszen
Ne félj tőlem,kéz a kézben...
A jó út merre viszen
Szabadság él szívedben

Szőke kislány ne sírj kérlek
A fák is bánatodról mesélnek
Arany esőben, szép Zöld mezőben
Hadd maradj meg mindig szépnek

Táncolj velem, ha jó a kedved
Elrejt mástól a természet
Táncolj velem, hol a kezed
A jó út mindig erre vezet...



RFR:
A jó út merre viszen
Ne félj tőlem,kéz a kézben...
A jó út merre viszen
Szabadság él szívedben



Utolsó ajándék

Fogadd úgy ezt a dalt
Mint egy utolsó ajándék
egy utolsó szikra, melyre ráhull az eső
fogadd el tőlem, ennyi maradt
emlékeimben is lassan a köd betakar
Ez egy búcsú-búcsú-búcsú dal...

Mint egy régi tükör, benne az arcod
az idő szelétől kopottá vált,
érzem, hogy mossa
az eső a szívem
Minden szép emlék puhán betakar
Ez egy búcsú-búcsú-búcsú dal...

Fogadd el tőlem
o- ezt a dalt
hadd legyen egy utolsó ajándék
ha meghallod majd a szelek szárnyán sírni
tedd a zsebedbe, hallgasd ha egyedül vagy
Ez egy búcsú-búcsú-búcsú dal...




Puska


Változik az idő, változik a rend
egy oroszlán üvölt fenn a hegyen

egy zsiráf sétál a Kossuth utcán
benéz bambán Rózsi ablakán

azt mondja nekem Szedlacsek Iván
rossz idők vannak,rossz idők ám

Hol a puskám Apuskám?




Madárdal


a madarak már rég elmondták nekem
a világnak titka nem lehet
lehull egy-egy csillag minden éjjelen
magára hagyják a kék eget

a madarak már rég elmondták nekem
a világnak titka nem lehet
eldalolnak egy lányról egy történetet
elfeledni nem lehet

ha titkon sír, az eső elered
a felhők egymást kergetik
ha rám mosolyog, eláraszt a meleg
a természet lassan felébred

a madarak már rég elmondták nekem
titkom csak egyedül nekem lehet
soha nem folytatták a története
de a lányt elfeledni nem lehet



Kunigunda dal

Hull a hó, még sincs kánikula
Te leszel a babám drága Kunigunda!!!



Váradi Blues

Régóta már, hogy csak rólad álmodom,
régóta már ,hogy magam vádolom,
hogy nem vagy enyém
alig állok a lábamon

A sok gondolattól már fáj a fejem
kereken két hete, hogy reszket a kezem
így se jó már, hogy nem vagy sehol velem
igen nagyon kár, már azt sem tudom mit teszem

Magam is unom, hogy miért \nem tudom
a köveket rúgom hazafelé az úton
az jár eszembe, hogy vár valaki Váradon
de mond meg neki, hogy nem ússza meg szárazon...




Torta

Este 10-kor azt hittem ,hogy jól telt el a nap
de megállít egy rendőr s kitöltve a lap
akkor jöttem rá arra ,hogy az élet nem
-habos torta.....

Mikor énekeltem , hogy kerülj el bánat
akkor azt hittem, hogy rám nem találhat
akkor jöttem rá arra, hogy az élet nem
habos torta...

Azt hittem ,hogy színes minden rét
de jött egy szürke felhő ,s beborult az ég
--------------------------



.Mese a szabadságról


Lekéstem pár járatot, de van még egy
talán sorsom erre vett jegyet
velem van az akarat jaj ajaj

Elvisz messze tiszta helyre
más lép itthon majd helyemre
engem visz a különjárat jaj ajaj

Szabadságnak keress hazát
engedd szélnek minden szavát
-akaszd rá dalom jaj ajajaj



Székelyudvarhely Áruház Blues(1990)


Üres a vitrin ,üres a polc
befogják a szád ha egyet szólsz
arcodba bámul a raktáros nő
nem ad ki semmit míg az ár nő

Nincs kolbász .száraz a kenyér,
romlott a hal, inkább ne is egyél
üres a kirakat, minden csupa por,
keresett árú az ecet és a bor.

RFR: Nincs tojás, nincs hús
ez egy áruház Blues

Zárva az ajtó, nagy a lakat
ne mondj csúnyát, fékezd magad
ne keresd a főnököt mert kitagad,
állj inkább sorba -vedd ki a vajat


Éhes vagyon, kell egy vagyon,
vegyél kekszet ,nem hízol el nagyon
száraz nagyon a tegnapi veknid,
nincs mibe járj, lyukas a zoknid
...
Felmentek az árak,fogd be a szád
kalória szegény ez az irányzat
te harcoltál érte, ilyen a kormányzat


Vegyél újságot, röhögőd ki magad
jobb világ lesz, jön az "arany korszak"
tele lesz a polc, a vitrin ,az eszed
de nem vehetsz meg semmit, nem lesz annyi pénzed...




Népdal III.

Gyere velem
fel a hegyen
a szerelem
az úton terem -csak ne bánd meg...

Fájt a fejem
ha félre léptem
ha lehetett
minden héten -bánom én...

Üres az ágy
hol van a vágy?
Hol a szíved
mi engem illet- hol van?

Sötét az ég
de ez így szép
ha minden csilllag
csak nekünk ég- így a szép



Mankó Blues


Fáj a lábam
fekszem az ágyban
mankó a sarokban
görbén maradt a hátam
A nőket már régen az ablakból nézem
unalmas napokból kivettem a részem
a fájdalom az ágyhoz húz
hadd szóljon a mankó blues

Nem kapom a helyem
mitől szédül fejem,
hogy széltől el ne dőljek
mankó támaszt ki engem
A TV- ét nézem mindennap délután
"heti hír mondó" lesz 7-től a Dunán
vízszintes helyzetben a zsibbadás nyúz
hadd szóljon a mankó blues

RFR:Ritka egy látvány ,hogy imbolyogunk ketten
így hát a mankót honom alá vettem
esős időben az útra nem tűzöm,
hogy a villám belém ne üssön
amikor a mankóm keresztbe csúszik ám
adat közlő lesz majd e tánc figurám

Mitévő legyek
ez egy furcsa helyzet
a fájós lábam
ágyba döntött engem
Már 2 hete az, hogy ágyban fekszem,
kérdik a barátok - tán nyugdíjba mentem?
•hamár mankó közé szorulsz
•hadd szóljon a mankó blues
RFR.........



Kávéház esőben


Egy kávéház az utca sarkán
igen - egy esős délután
egy férfi játszik a zongorán
igen - egy esős délután
ránéz a finánc az öreg úrra
ki az újságot fordítva fogja
megkötőt puli kövér hölgy karján
igen - egy esős délután

Betérek én is ,egy kávé kijár
egy ilyen esős délután
elnyomott csikk az asztal alján
velem szemben egy utca lány
e kávéházban zeng az élet
kint az esőben sehol egy lélek
a bohóc arcán nincs festék
milyen lehet így - sokan lesték



Esik az eső, álomba ráz
álmomban egy kávéház
egy férfi játszik a zongorán
csíkos tapéta a ház falán
eltelt az idő - rég volt ám
ez az esős délután
kopog az eső az utcán
ezen a homályos délután
kopog az eső az utcán
97 karácsonyán...



Kék ég alatt


Kék ég alatt járom utam
kék ég alatt, egymagam
járom a világot,mindenki mosolyog rajtam

Kék ég alatt, kalapomban virágcsokor
utak mellett kutak
nagy tereken politikus szobor
nézem csak őket
s a történelem könyvet messzire dobom

Fölöttem a Nap nyájasan mosolyog
ha tiszta az ég ,mindig így szokott
kocsmában nagy a lét
asztalnál nagy a tét, pénzem ott hagyott

Kék ég alatt folytatom utam
majd a Hold vigyázza gyönyörű szép álmom
visszajövök érted, megtalállak téged
tudom ,hogy vársz rám valahol
-kék ég alatt...



Mary Blues


A szívem a régi, mit lehet tenni
a szemem nem tudom rólad levenni
oooooo Mary
a csillagokon lépkedem
hátha összefutunk így ketten

RFR:Ha már fut az idő előttünk
mi szép lassan is ráérünk...O Mary...

A nagy téren egyedül ültél
Hozzád mentem,a csendről beszéltél
azóta várom a napot, éjszakát
hadd hallgassuk a Nap és a Hold szavát

RFR:.........

A szívem a régi, mit lehet tenni
a szemem nem tudom rólad levenni
majd ránk teríti leplét az éj
befonja hajunk a csillag színű szél

RFR:............

Kicsi a világ, édes az álom
mindig a kedvesem egy csillagon várom
kicsi a világ, édes az álom
ez a dal most hozzád szálljon

RFR: a szellő megsúgta merre jársz,
egy madár meg azt, hogy rám vársz...



Elveszett dal


Elfojtottak már a csendes nappalok,
eltakartak rég a kopott hajnalok,
szétszórt a szél,elűzött a Hold
Nem talállak, nem talállak sehol

Térdig a sárban, nyakig bajban
az országutak végtelen vonalán.
A sötétség mélyen az arcomba karmolt
.............


Valahol lenned kell és vársz
valahol összegyűr a gond,
valahol engem látsz s távolodol
................

Börtönbe zártál a gondolatok közé,
és rohansz messze az ég fele
utat nyit előttem a szíved ,a hangod
.................


Ha hallod valahol ,hogy hívlak
válaszod a széllel küld el nekem,
ha megtalállak, ne küldj el engem
maradj, maradj velem


Milyen kár



Senki nem kérdi, miről álmodom,
senki nem kérdi, mire gondolok
amit én érzek azt Te nem tudhatod,
milyen kár, de így van ez...

Senki nem kérdi, hol egy virág?
Senki nem tudja:romlik a világ!
Te sem tudhatód, ez egy ronda jelmez
milyen kár, de így van ez...

Miért szürke az ég, fekete a patak?
Miért bomlik a fal, omlanak a házak?
Nem tudom, ha egy kicsit szeretsz:
milyen kár ,de így van ez...

Én már nem nézem az arcokat,
én már nem számolom a gondokat,
csak rád várok, hátha megjelensz,
talán egy jó útra terelsz...



Gyere már



Gyere már úgy várlak,
annyira kívánlak
Gyere már, ó úgy várlak én

városomból elutaztál,
engem megint itt hagytál

RFR:Gyere már, rohanj felém
kérlek én, hogy légy az enyém

Szívemet elvitted
eszemet elvetted

városomból elutaztál
engem megint itt hagytál

a Hold alatt fáztam,
csak reád vártam

Feltépem az álmokat
hogy újra téged lássalak

belémköttek a városban
-csavargó vagy!- mondták rólam

Szivárványra támaszkodtam
a felhőkben elaludtam...




Postás


A postás meghozta a levelem,
megírtad benne, hogy baj van velem
megittam rá két pohár bort
a vérem immár 100 fokig forrt

megírtad benne, hogy elmész messze
átváltottam tömény szeszre
fejemhez vágtad a villany számlát,
és ,hogy szeretem az erdész lányát

megírtad benne, hogy nem jössz vissza
hogy megismertél,az volt nagy hiba
kapsz még férfit s pénzt eleget
örvendhetsz ha elfelejthetsz

Kár, hogy nem írtad meg a címed
megírnám neked ,hogy Isten veled
talán jobb is ha távol maradsz
nálam jobbat nem kapsz soha!




Hosszú úton


Hosszú út áll még előttem
a világért vándor lettem
átlépem a határokat
megismerem a lábnyomod(at)

Gyere babám ,hív a szél
hol sima az út, nincs tél
elindultam régi hittel
elmegyek oda, ahol a Nap kel

Apám szava az eszemben
Anyám arca a fejemben
"egyszer az álom véget ér
a kijárt úton majd visszatér"

Azt akarom SOHA NE FÁJJON
AZ ÉN SZÍVEM IDEGEN TÁJON
tudom, az álom majd véget ér
Kerouaq ismét pihenni tér...



Éjszakai úton


Éjszakai úton a csend sikolt belém
a fűrésztelep már nem zenél
a többi járó kelő csendesen lebeg
a levegő az álomtól megremeg

Sorra alszanak a lámpák
a szél is elcsendesül,
madár nem rakja fészkét
ő is elszenderül
árnyékom nincs már
a sötétben elvegyül


Székelyudvarhely II.


Bejártunk sok vidéket
áténekeltünk sok éjeket
micsoda hely ez a hely-hej-hej

Itt fekszik rég városunk
magyar benne még igazunk

Keskeny folyó szeli hosszan
Itt a szív is lángra lobban

A központban ha üt az óra
megállunk hát egy-két szóra

Ha elszakad valaki tőled
tudja jól, hogy visszajöhet


Virág színű dombjaidon
madár dal száll fenn magason

Itt játszik a csapat zengve
Rózsát ad mindkét kezedbe



Ballada


Esti hír érkezett
Jancsi Juliskával összeveszett
Toldi Budára érkezett
Ali pasa halálra éhezett.

Labanc várban áll a bál
Kuruc leány hiába vár
Szeretője halálát lelte
Szabad földért életét feltette.

A tolvaj akasztását várja
Kedvesére gondol
Ki erkélyre támaszkodva
Bíró fiának rózsáját dobja.

Árva fiú ebédre gondol
Míg a koldus a sarkon dalol
Zsebében az apró
Egy pohár borra való.

A tudós földgömböt bámul
A pap hozzája társul
Álmodik az álmodozó
Övé a könyvben az utószó.

RFR: Én csak nézem őket
Leírom mire gondolok
Ezek csak betűk, szavak
Utolsó gondolatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése