BLOG MENÜ:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MENÜ:

FÕOLDAL------MELLÉKLET KÉPEK+BLOG------------ZENEKARI TÖRTÉNELEM--------VIDEÓK----KÉPGALÉRIA-------JÁTÉK-----------SZÍNPADKÉP+KAPCSOLAT
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2010. február 4., csütörtök

"A Blues az, ami mindig tudott elegendő erőt adni minden egyes dal megírásához... elénekléséhez. Ezt a gyűjteményt éppen ezért nem is egy személynek ajánlom, hanem a BLUES-nak. Mindent el lehet mondani általa, bűnt- bánatot- örömöt- csalódást-reményt- egyszerűen: -ami van! Ezért játszom jól vagy rosszul ,ezért bízom rá magam. Ez a műfaj tudja álmaim a levegőbe röpíteni-mint egy szabad madarat... szabadon és csakis a szabad érzésekről kell ,hogy szóljanak a dalok, hadd kapjanak hangot a belső, rejtett gondolatok is... hallgass Bluest, -álmodj..."
( 2000 - Orpheusz Dalszöveg Könyv)

ELŐSZÓ HELYETT
... írtam a fenti sorokat valamikor 2000-ben mint az akkor egyénileg készített ORPHEUSZ DALSZÖVEG GYŰJTEMÉNY-be.
Az akkor megszületett változat 50 dalszöveget tartalmazott, majd idővel ez több lett.... mindig hozzáírtam ha úgy volt kedvem, idõm..... ellenkező esetben a papír fecnik, fûzetlapok kallódtak egy darabig várva beteljesedésre és így vesztek el az idő rejtett sarkaiban, zugaiban, enyészetében. Jelenleg 60-70 vagy akár több
szöveg is lehet digitalizálva, nem számoltam. Ez kb. kétharmada a megírottaknak. Ennyi megmaradt. Vigyázok rájuk.
Még van mit beírnom, Csövi egyéni szövegei még zömmel hátra vannak, persze a zenekar által felhasznált illetve a zenekar részére megírt dalokra gondolok.
Az Orpheusz zenekar ezek nagy részét játszotta és játszodja. Néhányat csak egyénileg játszottam a "90-es évek elejei tábortûzek mellet.
Fedeztem fel nosztalgikus pillanaimban olyan írásokat, melyek a megszületésük évében mellőzöttek lettek, viszont mai szemmel olvasva teljesen rámérettek a megzenésítésre.
Sok az elveszett dalszöveg, melyeket sajna már nem tudok a múlt bugyraiból előráncigálni, így azok örökre feledésbe merülten maradnak. Ennek is akartam véget vetni a nyílvánosságra való hozatalukkal, hogy ápoljam, rendezzem és persze hozzájuk írhassam az újakat.

Talán majd megérdemelnek egy fényképekkel megszórt kis könyvecskét is.
(Pistike 2010)

Nem kronológiai sorrendben vannak a szövegek.



1990-2010 között lejegyzett szövegek.


DALSZÖVEGEK

Székelyudvarhely Blues

Egy kis pont a térképen
egy kis pont Hargita megyében
nem lehet baj ezen a tájon,
míg szüzek tanácskoznak fent
a Csereháton.

A tanácsházán mindenki figyel,
megszületett lassan a költségvetési tétel
a pénz igenis beosztható,
de a hajléktalanra is érvényes a ház adó.

Szép város, jó a kilátás
Biztosítva minden jog, ha jön ki a váltás
Engedélyezve, hogy mindenki szomját oltsa,
hisz minden tíz méterre van egy sarki kocsma.

Szép város, hozza nőtt szívem,
itt a Nagyküküllő mindenféle színben,
sok gyönyörű híd, büszkék vagyunk rájuk,
kettőre ha rálépünk, megremeg a lábunk...

Van kit fizetnek, s kit lefizetnek
Van kit elemelnek, s kit kiemelnek
Fentről egy hang rám szól:"-itt nincs több hely"
-de azért szép város Székelyudvarhely.




Dohány Blues

A kék füstje száll belém,
ezen keresztül látom én,
az asszony néz és nem becéz,
lemondani bár oly nehéz.
Inkább játszom el ha kér
a dohány bluest, ez belefér

Nincsen mentség, áll elém,
keserű kétség szúr belém,
az asszony áll és hidegen néz,
tekintete oly nehéz.
Inkább játszom el ha kér
a dohány bluest, ez belefér

Cigis doboz az asztalon,
néha sípol a mellkasom,
és ha reggel érzem én
a kutya fialt a számba "bé".
Inkább játszom el ha kell
a Dohány Blues-t, s hadd szívjam el...


NE FÉLJ!

Ne félj
Ne félj
Csak szállj
Ne várj!
Ne várd a holnapot
Majd bánt, ha elhagyod….

Csak szállj fent az égen
Légy tűz a nagy kékségben….

Most ölelj
Most ölelj
Csak szoríts
Most felelj
Ne várd a holnapot
Majd bánt, ha elhagyod….

Ne félj ma szeretni
Ne tudj majd elengedni

Ne bánts
Nem bánt
Ne törj
Ne is ölj
Ha bánt a tegnapod
Felejtsd, ha akarod

Ma légy a holnap embere
A tegnap tanítson meg erre…

Csak Nevess
Csak nevess
Ha süt a Nap
Ha eső ess'
Jó kedved meglegyen
Ma tedd, hogy így legyen

Maradj annak aki vagy
Tegnap még kicsi, holnap meg nagy….



Népdal

Esik eső kint a mezõn
Angyal sétál fenn a felhőn
Esik eső kinn a mezõn
Angyal sétál fenn a felhőn
A szomszéd lop kinn a kertben
Az eső meg jól elverte.

Hadd el babám, lesz még rosszabb
Ez sem volt még nagyon rossz nap
Hadd el babám nagy a világ
nyílik máshol még sok virág.
Az utamat az ég mutatja
Vándor lelkem a szél nyugtatja.

Ráncos csizmám sárba ragadt
Fehér lovam messze szaladt
Ráncos csizmám sárba ragadt
Fehér lovam messze szaladt.
Hadd bánatom messze szálljon
Rám többé ne találjon.

E vidéket gyalog járom
Bokrok alatt szebb az álom
E vidéket gyalog járom
Bokrok alatt szebb az álom
Várjad babám, hogy hozzád szálljak
Azt akarom, hogy rád találjak.



Éjszakai blues


Dadf#ad slide

Este fáradtan , nyitom az ajtót
Csend van, nem hallok semmilyen hangot
Kint a Hold is halvány és lusta
De ez nekem nem is olyan furcsa
….már, ….. ez egy éjszakai blues

Kinyitom a hûtöt, rejt még valamit
Cigaretta füstben látok valakit
Leül mellém, átölel csendben
Érzem a békét és hogy minden rendben ……
Ez egy éjszakai blues

Egy éjszakai lepke lámpán nagyot koppan
Leszédül a földre, csendben, meg se moccan..
Nézem a poharat, rajta lenyomatok
Jég a tetején, benne buborékok…..
Ez egy éjszakai blues

Éjfél van, csendesen elalszunk,
A lepke a földön lerajzolja álmunk….
Nekünk egy éj, neki egy élet
Reggelre vége, s csendben leléphet….
Mert ez egy éjszakai blues….



Rock'n Roll utca 4.


  1. Keresem a helyem, mondják, / szegény árva
    hátat fordít nekem / a fõnöknek a lánya
    a haver kint lakik / egy hétvégi házban
    beenged egy éjszakára / ha tudja jó nagy gáz van. 

    Bejárok a melóba, / kevés van még hátra
    lenyúlom a kasszát / ne menjen az kárba
    a sitten a cellám / ott a hátsó sorba
    néha bejön egy haver / havi latogatóba.

    RFR.
    Nekem nem megy már / ez a blues túra
    szórólapból ragadt rám / egy kis kultúra 
    az asszony másnál hál, / ezt mindenki tudja 
    ha kibírom rálépek / a rock,n roll útra. 

    Két év után szabadultam, / a csapat még megvan
    találkozunk hétvégente / egy szombat esti klubban.
    az asszony vissza jönne / nekem már nem kell
    ha a blues hív csakis / csakis õ vihet el.

    Fapadossal mentem / a városi telepre
    Téglagyárba kaptam melót / nem sokat keresve
    Nem tudhatom mit akar / az élet tõlem újra
    ha kibírom rálépek / a rock'n roll útra.

RFR.
Nekem nem megy már / ez a blues túra
szórólapból ragadt rám / egy kis kultúra
az asszony másnál hál, / ezt mindenki tudja
ha kibírom rálépek / a rock,n roll útra.


Szomszéd asszony kedvel, garzonjába fogad
mindennapi fõtt csülökkel / a szívembe ragad
Hétvégente leutazunk / a tóparti házba
ott a csapat megtalál / a rock'roll utcába.

RFR:
Beindult hát nekem is / ez a blues túra
színházba visz a nõ / ha kell a kultúra
az asszony így szeret, / senki se tagadja
rock'roll utca 4.(négy) / ezt mindenki tudja.





Merre visz az út


Az úton voltam egymagamban
a Nap is sandán mosolygott le rám
keresztútnál megpihentem
Hittem én a szerencsémben

Merre visz az út
merre visz az út TOVÁBB

Keleten már nem vár senki
az út sem végtelen
Nyugaton lesz még valaki,
az elsõ autó száguldott velem


Az elsõ város ott ragyogott
az éjszakába a srác kirakott
Kopott ágy szélén csak ültem
egy üveg borba elmerültem

Merre visz az út
merre visz az út TOVÁBB

Holnapra már nem lesz pénzem
de nekem mennem kell
a vasút messze kanyarog
egy tehervonat zakatolt velem

Egy tanya mellet kiugrottam
Kutyák elõl elbújdostam
Délben rám talált egy szép lány
Kézen fogott vagy álom volt tán


Merre visz az út
merre visz az út TOVÁBB

Hogy maradjak megkért szépen
jobb lesz így nekem
Megölelt s én arra kértem
Ne hagyjon el, maradjon velem


Lelkünk fénye ott ragyogott
csillagok közt lángra kapott
a szellõ megmaradt barátnak
messze fújta bánatunkat

Merre visz az út
merre visz az út TOVÁBB

Itt ragadtam mostmár végleg
a világ közepén
Hittem én a szerencsémben
S HOGY HORD VALAKI ENGEM A TENYERÉN

Szélben szálló

Odakint az úton oly nagy szél van….
Gondolatom itt bent nagy halomban…
Odakint ha már nagy vihar van,
Széllel szállok bent, -gondolatban…

Odakint az úton oly nagy szél van
Félresöpör mindent, az útjában,
Odakint hamár nagy vihar van
A széllel szállok bent gondolatban

Rfr….. Àlmomban csak szállok
És mindent belátok:
-hogy megébredek és ember leszek
Földhöz ragadt testben kelek…

Bejárok sok tájat, messzit és idegent
Nem érezvén semmit, esőt se hideget…
Mindenki mint idegen, szél fiát emleget.
Van aki így szeret, van aki csak fenyeget…

Odakint az úton csend lett és nyugalom
Ülök egy széken, nevetek én magamon
Vállaimon keresek, szárnyaim eltűntek
Maradtam a régi: -sört kérek s fizetek!




Mi minden lehetnék


Lehetnék szobor a központi téren
lehetnék bogáncs tûzõ nap hevében
lehetnék egy terv a városház termében
lehetnék egy folt egy gödör ölelésben

Mi minden lehetnék
Mindent megtehetnék

Lehetnék virág egy szerető kézben
lehetnék melltartó egy gyönyörű női testen
lehetnék egy pad, vándort pihentetni
lehetnék Angyal, szezonban bombát szedni

Lehetnék pénz, ha értékem volna
lehetnék kéz, Ki csak kezet fogna
lehetnék szabó, világot gatyába rázni
Lehetnék eső, a Föld szívéig ázni

Mi minden lehetnék...




Apróhírdetés: Politikus kerestetik

Szikár nap sütésben dörzsölöm a hátam
Sûrü sör szagában roskadozik házam
A volt nőmet a postás is dobta
Kinek hiányzik ennyi hercehurca
A zálogházban már lelkem, vagyonom
Ami maradt azt Lucifernek adom

Azt hittem az út szerencsét hozhat
Ártalmatlan álom csalódást okozhat
Belefáradt kezem számlák közt kutat
Esténként a szú cserszegéssel untat
Eltelt az idő, aggastyánként élek
Bűnbánatom nincs, de félre sem kefélek.

Vezércikkben írták, az élet jobb lesz
Politikus posztra Te is jelentkezhetsz
Nem kell az IQ, nem kell nagy iskola
Kezdőként visznek lopás tanfolyamra
A fő cél, hogy a posztra vigyázz
4 évig csak gyűjts s ha kell mással vitázz...




Fehéren fekete

Alattam a föld, fölöttem az ég
körülöttem minden, minden ég

Hosszú az út, idegen a táj
Hogy idegen vagyok az nagyon fáj...

RFR:Merre visz az út
Velem merre fut
Valaki feleljen ha válaszolni tud...

Egy idegen szerelem a lelkembe zár
Utamon kísér mint fekete madár

Idegen a Kő, idegen a szikla
Idegen a tűz, idegen a szikra

RFR:


xxx

Vége az útnak ,előttem egy ház
belülről éget egy ismerős láz

Megfogod a kezem, hozzám érsz
Feketén-fehéren belém égsz

RFR: xxx

-
Megfogod a kezem, hozzám érsz
Feketén-fehéren belém égsz




Egyéjszakás dal


Késő este megérkeztem, hosszú úttól megéheztem
még azt sem tudtam , hány az óra
a szomszéd meghív egy borra
A lábaim elfáradtak ,de gondjaim messze szálltak

Elmesélem az életem, és róla a véleményem,
két üveg után a szomszéd
megígérte könyvet ír még
Lángoltak a szerelmeim, szikrát szórnak a szemeim

Õ sem tudja, hogy mit tegyen ,ül az asszony az éveken
nagy a gyerek ,félre járkál
õ sem lesz jobb az apjánál
Elég köves az élet útja, amit tudtak félre rúgtak

Reggel 8-kor azt sem tudtuk, kinél vagyunk, hol aludtunk
nem számoltuk a perceket,
csal elraktuk az üvegeket
A szomszéd azt állítja, ez az élet csak egy éjszaka

RFR: Egy éjszakás ez az élet, ha egy éjszakás dalba férhet
Egy éjszakás gondolatok, egy éjszakás dalba valók...










Ülök a fa alatt


Hajamat fújja a szél
A Hold a csillagoknak mesél
A tücsök nekem zenél
Ülök a fa alatt
Csendes egy hangulat.
Ülök a fa alatt
Hallom, hogy szólítasz.


Azt súgja nekem az éj
"Tőlem sohase félj
Az életedről mesélj!"
Ülök a fa alatt
Csendes egy hangulat.
Ülök a fa alatt
Hallom,hogy szólítasz.


Útra kelnek a levelek
Elmennék én veletek
Elvinnélek téged is
Ülök a fa alatt
Csendes egy hangulat.
Ülök a fa alatt
Hallom, hogy szólítasz.


Léptedet hallom hátulról
A harmat lecsöppen az ágakról
Egy madár elszáll a vállamról
Ülök a fa alatt
Csendes egy hangulat
Ülök a fa alatt
Hallom, hogy szólítasz




Éjfélre jár


Éjfélre jár, minden bezár
A régi téren már senki se jár
Merre kéne menni?Mit kéne tenni?
Telik az idő, az óra éjfélre jár.

Ülök csendben a központi téren
Egy öreg csavargó megkérdezi tőlem
Merre kéne menni? Mit kéne tenni?
Telik az idő, az óra éjfélre jár.

A járõrkocsi előttem megáll
A járőr gonoszan rám kiabál
Merre kéne mennem?Mit keresek itt én?
Telik az idő,az óra éjfélre jár.

Fölöttem az óra éjfélre jár
Szemben a sarkon egy lány hiába vár
Merre kéne mennem?Mit keresek itt én ?
Éjfélre jár,a Hold jó éjszakát kíván.



Transylvánia Blues


Orosz Iván hozzám szól
Nem talál semmit sehol
merre van Pensylvania
öreg barátom-ez itt Transilvánia.

Amerikai George hozzám szól
nem talál senkit sehol
hol van a híres Drakula
Szerinte ez Transilvánia

A perui Pedro hozzám szól
nem talál semmit sehol
merre van Európa
pedig ez Románia

A vén tolvaj hozzám szól
végre jó helyt kóborol
ez itt a lehetőség hazája
jöhet utána Albánia.





Álomban


Mások siralmai
Lelkemet szívja ki
Ha már ez így lessen
Nem vagyok még készen


Ne szúrjon senki se
Hátam már rég tele
Minden út elvezet
Hallod, hogy hív téged

Álmomban Te alszol
Vállamon megnyugszol
Ringatlak édesen
Őrizlek kényesen…




KAMPÁNY BLUES


Megosztjuk, kiosztjuk
Ha másnak van azt felosztjuk
Ha egyben van, szét szakítjuk
Ha szorul hát meg lazítjuk
Mert
Ha neked is jár, hát megkapod
Utána a szád majd befogod
Mert felosztjuk és kiosztjuk ami jár….

Elvesszük majd megadjuk
Ha szart sem ér hát kidobjuk,
Ellopjuk majd tagadjuk
A bankszámládat fagyasztjuk
Mert
Ha Neked is jár hát megkapod
Hamis garasod majd harapod,
Mert felosztjuk és kiosztjuk ami jár….

Megveszel ha nagy leszel
Semmibe markolsz két kézzel
Kampány csendben szét nézel
Nem bírod már ép ésszel
Mert
Ha neked is jár az nagyon kár
Mert elfogyott ami neked jár
Mert felosszák és elosszák
Mert felosszák és elosszák
Ami Neked fáj….



Királysági bál


Megkért a király, legyek a vője
Lányának nem volt még soha esküvője
Lesz ott a herceg, ronda boszorkány
Lesz ott partizán és kurtizán lány

Kincstárosné sír, árván maradt szegény
Csendes éjszakákra nem maradt már legény
A hóhér nevet, úgy issza a borát
Nem fiatal már, hazudtolja korát

Refr. 2x
Én vagyok holnaptól a király
Ha eléd lépek……akkor csak vigyázzban állj!!!

Francsiszka sétál, veszély fenyegeti
A vén kujon õrá, fogát fenegeti
A Szakács kurjant, úgy öli a bikát
Belesüti-főzi mindenféle titkát….

Ispánnak lánya szemét törölgeti
Bíboros szerényen farát veregeti
Hét napja áll a királyi bál
Holnaptól enyém a királysági vár.

Refr. 4x
Én vagyok holnaptól a király
Ha eléd lépek…akkor csak vigyázzban állj!!!




Múlik most az idő

Ülök a széken,
szemem egy képen,
agyamba már
beégett régen

Egy kis szoba
benne van minden
a múltam a jelen
sorjában, szépen.

Rfr.
Ha zöldel kint a mező
Majd megsárgul az erdő
Gondolatomban mindig ott vagy
Így múlik most az idő!

Ülök a széken,
a csend közepében,
suttog a szellõ
múlik most az idõ.

Hosszú az éjszaka
reggelre száll tova
minden mi álmomban volt
egy dalban helyet kapott.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése