BLOG MENÜ:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MENÜ:

FÕOLDAL------MELLÉKLET KÉPEK+BLOG------------ZENEKARI TÖRTÉNELEM--------VIDEÓK----KÉPGALÉRIA-------JÁTÉK-----------SZÍNPADKÉP+KAPCSOLAT
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2010. február 4., csütörtök

Rossz Hold fénye süt le rám...


Ülök a parton, ne kérdezz semmit
gondolj most arra, hogy itt sem vagyok
így tudnék lenni egész reggelig
ég-föld között járok
Tudom - a Hold rossz fénye süt le rám

ne kérdezd, miért jó a csend,
választ adni erre nem tudok
ne kérdezd, mit látok fenn
ne kérdezd most mire gondolok....
...............

Minden kérdésre nincs válasz
minden fájdalmat nem gyógyít be ír
mint élő fán ha egy ág is száraz,
az én szívem most mindent kibír
.................

ülők a parton...ne kérdezz semmit
minden szépen elcsendesül
a holnapi nap még hozhat bármit
remélem a Hold is elkerül
Minden szépen elcsendesül

***


Motros Jaxy-nak I.

Indul a motor,
röppen az újság
postás Jaxy-é
újra a világ.

Zúg a paripa
lebeg a viharkabát
motoros Jaxy-é
újra a világ

Egy kis üveg a nyakban
benne egy kis jókedv,
más nincs ,csak az út
a nagykabát utána lebben.

Lejár a műszak,minden hír kint van
postás Jaxy a motorra pattan
vele van a szél, egy üvegnyi jókedv
ez a dal, mely utána röppen.





Házasság Csövi módra...BLUES...
-Gothárd Csövi-


Vannak olyan napok, hogy teljesen padlón vagyok
mióta az asszony mindenre lecsapott
s majd lelépett a szomszéd legénnyel,
legalábbis ezt írta az utolsó levélben,
hogy lehúztak a partra s egész jól megvannak
hazajönni talán soha nem akarnak...

RFR: Hát gondold meg jól,
hogy kit veszel el feleségül,
mert ha nem lesz egy lady,
az életedbe kerül.
Mikor az ideg rendszered a zéróra mutat
akkor tudod meg, hogy ki fogta a rudat.
Hát gondold meg jól,
hogy kit veszel el feleségül!!!

...
Törüld le a rúzst a szádról,
unom már a dezodorod,
a konyhában a helyed, nem pedig az udvaron.
Mellesleg utálom, ha könyökölsz az asztalon.
Hé te kis vörös
-Fujjjj
Kár, hogy nem vagy egy kicsit...
...bögyös -sss...
-Na Na-na

RFR: Hát gondold meg jól,
hogy kit veszel el feleségül,
mert ha nem lesz egy lady,
az életedbe kerül.
Mikor az ideg rendszered a zéróra mutat
akkor tudod meg, hogy ki fogta a rudat.
Hát gondold meg jól,
hogy kit veszel el feleségül!!!




Vidéki ház (1991)


Valahol vidéken van egy kis ház
valahol az élet szép lehet,
valahol a fenyvesek igazán zöldek
valahol tiszták a hegyek...

Csak egyszer szép az élet,
s ragyogó a kikelet
szabadok a fák, az erdők
nem mondják hogy: -ég veled

Miért nincs szabad árnyék,
miért félsz te mindenütt,
táncolj az égen, földön
nem rabságra születtünk

Hallgasd a szellőt, ne felejtsd,hogy élsz,
kezedben tarthatód a csillagok egyikét,
mikor jó a kedved csak akkor beszélsz,
vidékre építed a házad, ahol sohasem félsz...


Sör ivóknak való

Ha jól látok ,ez egy bár,
egy pohár sör engem vár.
Kicsi a habja, de nagy az alja
velem nincs senkinek baja....

bajszom habos, szakállam csapzott,
a pincér már többet nem adott
óó -a bajszom habos, szakállam csapzott
a pincér lánya rég kitagadott

Dögös zene ritmusa ver,
több pohár sör a földre lever
szikár ajkam farcsul dalol,
egy pohár sör vár rám valahol,
-de nem-nem-nem adnak már sehol
azt mondják, nem nekem való
-nincs több pénzed csavargó-csavargó...



Szerelem lánya


Nyugszik a Hold, fent a Nap
egy Isten nő szárnyal az ég alatt,
csillogó útja az én utam,
csillogó szava az én utam.

Régen már láttam valahol
messziről jött, -északról
csillogó útja- szél szárnya
ismeretlen nép szerelem lánya.

Egy madár régen elmondta róla
elveszett szerelmét keresi, várja
nem volt szerencsés Mexikó
nem volt szerencsés Jerikó



Kisvárosi csavargó



Egyedül élek, képek a falon
kopaszodóm már s nincs kalapom,
magányomban csak Bluest zenélek,
zsebpénzemből nehezen -de élek.

Nincs pénzem ,tehetetlen vagyok
lenéznek ezért engem a lányok,
csavarogni jó, de sok szem figyel
nem lehet tudni hová visznek el?

Kit érdekel, hogy hová indul sorsom,
kerül a szerencse, meddig kell rá várnom?
Nyakamra nőtt, meg kell hát szoknom...

A házmester megvet, a szomszéd nevet,
ha van rá pénzem, veszek kenyeret
a Nap besüt az ablakon át,
csak Ő az ki belém lát.

Gitárom szól, elbeszélget velem,
gyertyafény mellett jól kijövünk ketten
a Blues szól, belém száll
Na igen....ő reám vár...



Utazik a világ



Elment a vonat, hiába vársz
maga után húzza szürke vonalát,
elment a vonat, nem jön vissza
csíkot húz az égen összevissza

Hosszú a sín, gőzölög a mozdony,
a vezető átnéz a szürke kormon,
átrobog a hegyen, át a völgyön,
eszébe se jut, hogy visszajöjjön

Hosszú a híd, rajta vasút
utána sötét-sötét alagút
zakatol a mozdony, vagon vagy tíz,
rajta vagyok én is, a babámhoz visz

Üres az út, néma az állomás,
elment a vonat, régi a bakterház,
senki nem vár, maradnak a sziklák
senki nem vár, utazik a világ...




Mondd miért?



Miért kell a gyereknek csak sírni?
Miért kell a katonának meghalni?
Miért kell eltűnnünk a világból?
Miért-miért-mondd miért?

Miért kell, hogy lelkünk tűzben égjen?
Miért kell, hogy a szegény szenvedjen?
Miért kell, hogy árvák szülessenek?
...................

Mennyire nehéz a világot lenézni,
nem lehet az árnyakat szeretni

Miért kell, hogy háborúk legyenek?
Miért kell, hogy emberek eltűnjenek?
Miért kell ártatlanul meghalni?
.......................

Miért kell, hogy félelem szülessen
miért kell, hogy senki ne szeressen?
Miért kell a virágnak elhervadni?
.....................





Elveszett útirány



Letértünk az útról, azt hittük ezt így is lehet,
átléptünk pár falat, kikerülni nem lehet,
ha forráshoz értünk, sört ittunk víz helyett

Eltelt sok óra, visszahívni nem lehet,
eltelt az idő, öregíti lelkemet,
az út szélén is bozót nő a fű helyett

Letértünk az útról, azt hittük így is lehet,
talán késő lesz majd észrevenni a végzetet,
hogy másnál van az ász -ész helyett.

De sebaj fiú, megkerül a jó irány,
a dombok közt szerencsében nincs hiány,
NEM MINDIG AZ EGYENES A RÖVIDEBB
ÚTIRÁNY!



Félbeszakadt álom...


Egy félbeszakadt álom, benne egy lány,
benne egy nagy fa, repdeső szárny,
egy rét, egy patak, végtelen út
-félbeszakadt álom, minden összefut .

Láttam szürke felhőt, mit elfújt a szél,
hallottam a dalt, mit te ismersz, meg én...

-félbeszakadt álom...-mindez csak emlék...



A holnapi nap


Ó baby....az élet fölöttünk gyorsan rohan el
Ó baby....ezt a percet majd egy fénykép mondja el
De semmire nem mondhatjuk: -kár!
A holnap még mindig reánk vár...

Ó baby....mögöttünk tudunk sok-sok utat már,
Ó baby....voltak tüskék, de az élet kihúzta régen őket már
.....................
.....................

Ó baby....ne engedd fájni ezt a búcsúzást
Ó baby....a holnap egyenlít minden tartozást
.....................
.....................

Ó baby....az út majd egyszer hozzád vezet el
Ó baby...minden régi képet csak ketten nézünk el
.......................
......................

Jakxy postás BLUES


Megjött az újság, itt a hír,
a jó politikus mindent kibír
Csak Jakxi barátunk mosolyog,
névtelen motrán berobog
Kire vár minden olvasó?
Jakxi postás, a hírhozó.

Egy üvegnyi jókedv a nyakban,
a találkozóra berobban,
nagykabátban áll a bál
a hivatal most távol áll...
.........
.........


A szakáll alatt jó a kedv,
ezt a dalt most szívre vedd!
Jakxi postás házhoz jár
de titokban jó bulira vár
hazaviszi majd a hajnal
hadd szóljon neki ez a dal.


Fut az idő


Álmot szór az eső
Mi csak állunk, hadd verjen ő
kezem fogja egy felhő
Mi csak állunk, s fut az idő

RFR: fut az idő
hadd el babám, hadd fusson ő

Szerelmünket nem adjuk el baby
Nem engedjük soha széjjeltépni
hadd fújja a szívünk a szellő
Mi csak állunk, s fut az idő

Álmot szór az éjszakai lámpa
így állunk most egymásra találva
egy bár fenekén megszólal a Blues
az idő elöl ez most visszahúz.

Hadd járjon a szellem kőrbe baby....
ezt hadd engedjen ő most földre lépni
körbejár az idő sodrása
babám...hadd nézzük az esőben állva



Temesvár Blues



Reggel a csapat csak Csövire várt
ugrottunk mindjárt az autóba már, Jöhet most már, ó Temesvár

Keresztúr után a Daciens leáll
fél óra után a rend helyre áll, jöhet most már Temesvár

Este egy blues klubban beindul a szó
Fóka csak mosolyog, a hangulat jó, Temesvár most csakis erre jó

Endrike egy kör sörért ront
ez a hangulaton semmit nem ront, jöhet utána az UNDER GROUND !

Este aRoll bulin beindul a bál
Csővinek a lába ritmusra jár, hátha egy lány csakis rá vár

Másnap kissé nehéz a nap,
bedöglik ó...ó..a gitár alap, Ferike remegő kézzel benne matat

Este a bulin beindul a zene
jöhet egy sör, ha mindennek vége
Szervusz Temesvár, Udvarhely visszavár



Gazdagasszony Blues


Az volna jó,
Ha egy gazdag asszony rám talál
Az volna jó
Ha egy gazdag asszony rám talál
Hej-de kirúgnék a hámból,igen-igen ideje volna már

Az volna jó
Ha a meló nem nyúzna már
Az volna jó
Ha a meló nem nyúzna már
Hej-de kirúgnék a hámból,igen-igen ideje volna már

RFR: Mindig az a jó – ha rend szabható
Ha van pénz - és minden kapható
Igen – igen -az volna jó!

Az volna jó,
Ha egy kis szerencse mutatna rám,
Az volna jó,
Ha egy kis szerencse mutatna rám
Hej-de kirúgnék a hámból,igen-igen ideje volna már

Az volna jó,
Ha egy gazdag asszony rám talál
Az volna jó
Ha egy gazdag asszony rám talál
Ki mindig csak simogat és sohasem kiabál!

RFR: Mindig az a jó – ha semmit nem kér
A boldogságért – mindent meg ígér
igen – igen -az volna jó!

Az volna jó,
Ha egy gazdag asszony rám talál
Az volna jó
Ha egy gazdag asszony rám talál
Ki mindig csak simogat és sohasem kiabál!




Fehéren fekete


Alattam a föld, felettem az ég
körülöttem minden, minden ég

Hosszú az út, idegen a táj
Hogy idegen vagyok az nagyon fáj...

RFR:Merre visz az út
Velem merre fut
Valaki feleljen ha válaszolni tud...

Egy idegen szerelem a lelkembe zár
Utamon kísér mint fekete madár

Idegen a kő, idegen a szikla
Idegen a tűz, idegen a szikra

RFR:


xxx

Vége az útnak ,előttem egy ház
belülről éget egy ismerős láz

Megfogod a kezem, hozzám érsz
Feketén-fehéren belém égsz

RFR: xxx

-
Megfogod a kezem, hozzám érsz
Feketén-fehéren belém égsz




Tömbház Boogie

Pihennék én otthon, ige, minden délután
De nem hagy nyugton soha engem, ó, a babám
azt hittem
ez lessz vesztem, minden képpen fitt kell legyek
ki sokat alszik keveset él, de mindegy nekem

Segít rajtam egy lassú blues
mindenképp az ágyhoz húz...


A szomszéd úgy sír, két üveg van mindig az asztalán
Nem segít már régen semmi keserű bánatán
Pedig kár,
Elmesélte nincsen pénze, akciókból él
a vodka tartja benne a lelket ha nyakán a tél

az élet nagyon rohanó
ha fülébe jut egy akció

Rfr:Tömbházban lakni nagyon jó
Mindenképp megszokható
Itt minden hír megkapható
Mi nem tetszik az dobható!

Az 5-ben van egy igen szép és igen furcsa lány
Négyhavonta odajár a leszerelt állomány
azt hittem
a negyediken nincsen élet csak zár kattanás
Heti titkos rendavú meg két bérlakás

igen a színes tömbházi élet
az unalomtól megkímélhet


Minden este híreket mesél egy testes öreg lány
Tőle tanulhat hír szerzést a helyi Digitál
igen már
azt is tudjuk, hogy mire jó az infláció
Két pusziért a bűvös 6-os is megkapható

Igen a színes tömbházi élet
minden gondtól megkímélhet




Nyugodt srác vagyok



Nyugodt srác vagyok, csak ritkán ideges,
az asszony így szeret, mást nem is keres,
nekem nem fáj semmi se már,
egy hinta székben nem érhet kár

A család is szép, bár még közepes
hétvégén egy tanya, egy ház mely cserepes
ahol szivárvány alatt átfúj a szél
s ropog a tűz ha eljött a tél

Egy nyugodt srác vagyok, egy nyugodt srác vagyok

egy nyugodt srác vagyok, nekem is így jobb,
a város peremén jó helyen lakom
nekem nem fáj semmi se már
ha az út végén van aki vár...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése